Verandering en groei

Verandering en groei

Een mooi beeld voor inspelen op verandering en groei is een kwekerij. Sterke merken weten goed buiten naar binnen èn binnen naar buiten te vertalen. En merkversterking leidt tot een ideale voedingsbodem voor meer onderscheidend vermogen. Zodat die klant of medewerker, blijvend, voor jou kiest.    

De Merkenkwekerij helpt je graag met visie, plannen en uitvoering. En verbindt daarmee  creatieve ideeën uit jouw organisatie aan meer (commerciële) slagkracht.  

Verandering en groei
Profiel
Meer over de ondernemer zelf Meer

Esther Zeilstra roeide op de Rotte en voer langs Kwekerij E. Zijlstra. Op dat moment besefte zij dat een kwekerij hét beeld is voor een bloeiende onderneming. Zij wist al dat merkversterking een ideale voedingsbodem voor meer onderscheidend vermogen biedt. Zodat een klant echt kan kiezen. De Merkenkwekerij was een feit. 

Het lukt Esther om mensen in beweging te zetten. Door anders te kijken. Door professionele merk- en organisatiekennis met veranderingservaring praktisch te vertalen. En te helpen bij het concreet maken en realiseren van nieuwe ontwikkelingen en omzetgroei. De adviezen zijn persoonlijk en op maat gemaakt. Moeilijke dingen worden zo makkelijker.

Naast merk- en bedrijfsgroei adviseur werkt zij ook regelmatig interim als verander- en implementatie programmamanager.

Esther werkt vanuit haar missie. Zij wil middelgrote organisaties in verandering overtuigen dat merkdenken en plannenmakerij wèl helpen. Omdat het loont als onderneming om af en toe iets minder te doen en iets meer te denken. Dat ontwikkeling van je organisatie en van jezelf ook leuk kan zijn. Omdat goede groeiplannen leiden tot daadkracht die loont. 

Kennisoverdracht staat ook centraal. Zij (mede)organiseerde daarom de Merk010 verkiezing. Een verkiezing voor en door ondernemers die Rotterdamse zakelijke bedrijven merkinspiratie bood.

Esther werkte ook als marketingdocent, schrijft over merkversterking en heeft inmiddels een aantal merkversterkingsprojecten bij schoolbesturen gedaan. Want onderwijs en marketing gaan ook samen.

Het CV van Esther Zeilstra is te vinden op LinkedIn.

Aanbevelingen
Welke resultaten zagen klanten Meer

“Als programmamanager merkontwikkeling en activatie ervaren wij Esther als uitermate deskundig en makkelijk schakelend tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Verder is zij plezierig in de omgang en een doorzetter. Ook door haar energie, enthousiasme en creativiteit blijft het programma in beweging en bereiken we mooie resultaten op de vele verschillende projecten.”
Diane Middelkoop, voorzitter college van bestuur PCBO (2022)

“We vullen elkaar in onze samenwerking, met ieders inzet en expertise, prima aan. Esther luistert goed naar waar we naar toe willen. De resultaten zijn gestructureerd, gedegen en direct bruikbaar. Het SamenMerking collectief van de Merkenkwekerij levert professionals die daar ook van zijn. Door haar procesbegeleiding weet je van te voren wat je aan het einde krijgt. Op strategisch niveau zit het ook goed, aan de volgende stappen wordt ook altijd gedacht.”
Jasna de Groot, adviseur publieke infra Havenbedrijf (2022)

“Esther is in staat om snel een enorme hoeveelheid informatie overzichtelijk te maken en terug te brengen naar de essentie. En dit op te volgen met overzichtelijk te nemen stappen. In combinatie met haar open en duidelijke manier van communiceren leidt dit tot een prettige samenwerking."
Reinoud de Vries, directeur-bestuurder Octant (2017)

“Esther had snel en goed zicht op wat er speelde binnen mijn bedrijf. En onderbouwde deze analyse zodat ik tot actie kon overgaan. Stimulering van mijn marketing- en verkooporganisatie leidde uiteindelijk tot reorganisatie van deze afdeling. Nu pluk ik daar de vruchten van: minder kosten en meer omzet!” 
Remko Hooijer, founder en eigenaar Cablon Medical (2015)

“Als MKB ondernemer ben ik nu overtuigd van de inhuur van een externe marketing- en management adviseur. Door mijn samenwerking met De Merkenkwekerij en het volgen van haar vijf stappen plan is er nu duidelijkheid over groei en marktbewerkingsmogelijkheden voor Licht NL. Ook kwam er meer structuur in onze manier van werken. Esther’s inlevingsvermogen, enthousiasme en snelheid van werken versterken de omzet resultaten en zet mensen in beweging. Ook zet ze graag haar netwerk voor ons in."
Theo van der Velden, directeur eigenaar Licht NL (2014)

"Wat Esther kenmerkt is haar overtuigingskracht, haar dynamiek en met name haar resultaatgerichtheid. Linksom of rechtsom, Esther zorgt ervoor dat het goed komt! Ook haar zelfstandige werkwijze is erg positief te noemen. Ik kan Esther dan ook van harte aanbevelen als projectmanager en/of als implementatiemanager in dynamische, complexe en veranderende organisaties."
Matthijs Lodder, manager programma's en projecten NS Reizigers (2013)

SamenMerking
'Het Nieuwe Samenwerken' Meer

De Merkenkwekerij voert uit met het door Esther opgerichte collectief SamenMerking vol professionele makers of met de eigen leveranciers van de organisatie. Ook opereert ze in diverse netwerken voor kennisuitwisseling om snel en goed in te spelen op jouw vraag.

Bas Braad
Verandermanager 

Richard de Groot en Harry Kerklaan
Creatieve concepten en copy writing
Stefan Kaufman
Webdesign & web-based software

Guido David
Merkstrateeg